Zdeněk Lang - rovnání disků Zdeněk Lang - rovnání disků

Rovnání disků

4x proč rovnat disky

Zkušenosti profesionálů ríkají, že správné vycentrování ráfku kol má významný podíl na samotné vyvážení kola. Vyvážená  kola s poškozeným ráfkem Vám mnoho radosti nepřinesou. Vyrovnání disků:

Snižuje poškození vozidla

Nevycentrovaná kola vám mohou způsobit svými vibracemi poškození na zavěšení kola ( vytlučené čepy, zvětšené vůle v řízení, poškození tlumičů... což může mít za následek dopravní nehodu...

Zabraňuje poškození či zničení pneumatiky

Při používání nevycentrovaného ráfku je pneumatika v místě poškození ráfku stále více a více opotřebovávána což se projeví nerovnoměrným opotřebením dezénu pneumatiky. Taková pneumatika pak mnohdy končí pro opotřebení jen malé části běhounu na šrotišti i když zbylá část je ještě velmi pěkná a nepoškozená.

Předchází defektům či haváriím

Jestliže máte naražený ráfek v podobě tak zvaného "vyvalení / ohnutí lemu" projetím nějaké díry na silnici, pak dochází kolem tohoto místa, při použití bezdušových pneumatik, často k pomalému úniku tlaku z pneumatiky. V některých situacích se může dokonce stát, že tento únik bude nečekaně rychlý a to třeba i s havarijními následky během rychlé jízdy.

Zvyšuje komfort a pohodlí jízdy

Už se Vám někdy stalo, že při jízdě máte pocit, jako by se vše chvělo, kovové předměty o sebe cinkají, plasty a zrcátka vrzají, volant je roztřesený. Předměty ve vozidle poskakují i když jedete po nové a hladké silnici?

První co Vás napadne je, že musíte zajet do pneuservisu a nechat si převážit všechna kola. To je správné, ale nechte si zkontrolovat i ráfky, zda-li je máte vycentrované. Přípustná hodnota podle norem je 1,2 mm pro radiální i axiální směr. Čím lépe vycentrované kolo tím menší vibrace při jízdě zaznamenáte a nebude již nic co by Vás při jízdě jakkoliv rozptylovalo v důsledku šišatých kol.

 

Koho oslovit pro rovnání nebo opravu disku?

I jako laik dokážete vybrat kvalitní odborníky pro rovnání disků. Ptejte se na to jakým způsobem bude rovnání disku provedeno. Je několik způsobů, se kterými se můžete setkat:

Rovnání ráfku paličkou a kladivem

Rovnat paličkou je možná rychlé pro menší ohnuté lemy, ale nikdy se nedocílí přesné kruhovitosti ráfku v dané toleranci...

Rovnání disku a ráfku obráběním na soustruhu po předchozím před-rovnání paličkou

Rovnáním na soustruhu je možná pro mnohé zdánlivě přesné a správné, ale i zde se může stát vážná chyba, se kterou se často setkáváme. Před-rovnané ráfky jsou obráběny na plochách kde se stýká pneumatika s ráfkem.

Dochází zde k nerovnoměrnému a někdy k nadměrnému úběru materiálu z disku. Zmenší se tím výrobně předepsané a otestované rozměry ráfku a častokrát se tímto naruší pevnost ráfku, který se stává velmi často zranitelným při znovu projetí sebemenších děr ve vozovce. Takové prohnuté či dokonce prasklé ráfky tak často končí na šrotu protože další taková oprava kolikrát již není možná.

 Rovnání ráfku a disku na moderní hydraulické stolici.

Proto byly vyvinuty moderní  hydraulické stolice. Rovnání disku na těchto strojích zachovává disku jeho výrobní rozměry bez jakéhokoliv úběru materiálu.

Stolice jsou vybaveny zaměřovacím zařízením, s nimiž je možno vyrovnat disk hluboko pod maximální dovolenou toleranci (odchylku kruhovitosti a stranové házivosti). Stolice jsou rovněž vybaveny přídavným soustružnickým zařízením, kterým Vám mohou opravit poškrábané vnější okraje lemů a celkově tak začistit okraj proti možnému poškození při montážích a demontážích pneumatik. 

V Lang disky používáme výhradně hydraulické stolice. Můžeme tak našim zákazníkům předat zpět kvalitně opravené a vycentrované disky. Náš cíl je vaše spokojenost nejen z rychlého servisu a opravy disků i na počkání, ale především bezpečnost, spokojenost a pohodlí na cestách.

Přehled oprav a renovací disků od Lang disky

Opravy límců alu kol

  • vnitřních i vnějších, např. ohnuté a poškrábané, odřené alu disky následkem nárazu nebo dopravní nehody

Opravy házivosti

  • rovnání disků
  • horizontální i vertikální odchylky od středu osy kola, např. ohnuté paprsky

Renovace laků

Oprava škrábanců v laku, či kompletní renovace pohledové strany disku, nebo kompletní renovace s předchozím jemným opískováním a následně je na výběr prášková barva - komaxit či polyuretanové nebo epoxidové laky.

Svařování hliníku (metodou TIG)

  • opravy prasklých límců alu disků, proražených alu ráfků, vyštípnutých kusů kovu i ve větším rozsahu atd.
  • svařování alu dílů vozidel - bloky motorů, víka apod.
  • svařování ostatních hliníkových dílů, a konstrukcí
  • svařování nerez ocelí, běžných ocelí

Chci zaslat poptávku Bližší informace ohledně opravy a rovnání disků na tel 737 980 309